• NBC Congrescentrum (map)
  • 1 Blokhoeve
  • Nieuwegein, UT, 3438 LC
  • Netherlands

Bij veel contracten behoren Service Level Agreements (SLA’s). De kwaliteit van die SLA’s is vaak wisselend. Ook per sector (b.v. IT, facilitair, bouw) verschillen SLA’s. Een goede kennis van de juridische aspecten van SLA’s is voor u als contractmanager van groot belang, om deze SLA’s als onderdeel van een contract goed te kunnen managen. In deze eendaagse training krijgt u de juridische kennis waarmee u SLA’s kunt opstellen, beoordelen en managen, en de complicaties en risico’s kunt herkennen.

In de training worden de achtergrond en functies van SLA’s uiteengezet, wordt Service Level Management behandeld en het contractueel en juridisch kader van SLA’s uitgediept. Vervolgens behandelen we systematisch de belangrijkste onderwerpen uit de SLA, zodat u de benodigde juridische kennis heeft om SLA's te kunnen opstellen en beoordelen.

LEERRESULTAAT

Na deze training kunt u:

  • de belangrijkste begrippen in en rond SLA’s en Service Level Management benoemen;

  • de juridische complicaties en risico’s in een SLA onderkennen;

  • bepalen welke (juridische) onderwerpen in SLA’s moeten staan.

INHOUD

Inleiding SLA en Service Level Management

  • Achtergrond en functies van SLA’s

  • Service level management: begrippen en werkwijze

  • SLA’s in de context van de contractuele relatie tussen de partijen

De inhoud van de SLA: onderwerpen die in een SLA dienen te zijn opgenomen, zoals

  • DAP

  • herziening SLA

  • beschrijving dienstverlening

  • monitoring

  • auditing

  • rapportage en evaluatie

  • wederzijdse verplichtingen en randvoorwaarden

  • geheimhouding

  • geschillen

  • etc.

Stappenplan voor het implementeren en managen van Service Level Agreements

VOORKENNIS

De training gaat uit van HBO denk- en werkniveau. Er is niet beslist voorkennis vereist, maar het verhoogt het rendement van de training als je in het vakgebied van contractmanagement werkzaam bent en al met SLA’s gewerkt hebt.

OVER DE TRAINER

De training wordt verzorgd door Robert Grandia, advocaat bij Advocatenkantoor Legalz. Hij is bestuurslid van de Nederlandse Beroepsvereniging voor Contractmanagement (NBCM) en een ervaren docent, die les heeft gegeven op het HBO (Hogeschool Rotterdam) en lesgeeft aan postdoctorale opleidingen (advocatenberoepsopleiding Nederlandse Orde van Advocaten). Deze training wordt georganiseerd in samenwerking met CM Partners.

VRAGEN EN INSCHRIJVEN

De brochure van de training Service Level Agreements in juridisch perspectief voor contractmanagers downloadt u hier. Heeft u vragen over deze training? Neem dan contact met ons op. Wilt u zich direct inschrijven voor de training? Dit kan via de website van CM Partners.